Havens dagbog 2026
Året starter igen med forbløffende udmeldinger fra den rablende gale præsident i USA.
Donald Duck, nå nej Donald Trump begære de mineraler der er i Grøndlands undergrund og har besluttet at dem må han jo have til sit kleptomaniske regime. Næsten hver dag er vi i Danmark og Grønland vågnet op til nye trusler om magt overtagelse og forvrøvlede argumenter om USAś sikkerhed i Arktis.
Internettet hjælper heldigvis med at tage lidt gas på situationen.
3-1
Nu er det rigtig vinter.
29-1
Jeg har købt en brændeflækker så jeg selv kan flække mit eget træ.
13-2
Jeg kunne ikke vente længere med at sætte tomat planterne igang.
Det er sikkert lidt for tideligt, ser hvordan det går.
14-2
Et vinter blik ud over den sneklædte pampas :-)
22-2
Igen har jeg købt tidlige solist kartofler til spande og bintje til at putte i jorden.
Og mine chili kommer så fint.
4-3
Min "paraply" foran drivhuset trængte til en studsning.
15-3.
Nu er spandekartoflerne sat i drivhuset. Lidt flere end jeg plejer. De skal nok blive spist :-)
29-3
De højbede jeg har besluttet mig for er nu færdige.
Jeg fik en flink vognmand til at fylde dem med harpet muld.